LAUREACI PIERWSZEGO ETAPU KONKURSU „WIZJA WYPOCZYNKU 10″

19-g0 czerwca na posiedzeniu jury konkursowego w składzie; arch. Ewa Kuryłowicz – przedstawiciel SARP, arch. Witold Szymanik – przedstawiciel WSC Graphisoft Poland, Piotr Kler – przedstawiciel Kler S.A., arch. Romuald Loegler – przedstawiciel Architektura & Biznes, Marcin Krater – przedstawiciel Wzorro Design oraz Magdalena Kiełkiewicz – przedstawiciel Colorofon, oceniono 21 prac projektowych i wyłoniono laureatów.

I nagrodę oprogramowanie ArchiCAD SE17 oraz rower Strida otrzymała praca Agnieszki Kowal którą tak skomentowała arch. Ewa Kuryłowicz:

„Główna nagrodę w konkursie Dom Kreatywnych Fundacji Piotra Klera w r. 2017 otrzymuje praca nr KOO921019- fotel Dango.
Mebel ten jest rozwiązaniem innowacyjnym i współczesnym. Tworzące go elementy- drewniana struktura nośna profilująca i zdejmowane poduchy mogą być zestawiane w różne kombinacje oferujące różne możliwości aranżacyjne i komunikacyjne dla użytkowników. Poduchy stanowią warstwę wyścielająca fotel jak tez mogą działać samodzielnie np. jako pufy medytacyjne. Założona mobilność mebla jest możliwa do uzyskania w bardzo prosty sposób bez czasochłonnych mocowań . Innowacyjność też uzyskano nową formułą technologiczną gięcia perforowanej sklejki co nadaje meblowi lekkości . Projekt jest zaprezentowany prosto, jednoznacznie i efektownie , zdjęcia wykonanego prototypu i renderingi projektu są tożsame. Pewne wątpliwości może budzić ergonomiczna charakterystyka siedzenia na fotelu w wersji z dwiema poduchami, jury uznało jednak, że może to być dopracowane w ramach zasady tej koncepcji w dalszych ewentualnych fazach uszczegóławiających projekt.”

1 2 3

Drugą nagrodę oraz oprogramowanie Artlantis Studio otrzymała praca Agnieszki Pluszczewicz do której komentarz napisał Marcin Krater:

„Projekt wielofunkcyjnej sofy modułowej wyróżnia ciekawy innowacyjny pomysł łączenia poszczególnych elementów. Wykorzystany został charakterystyczny detal tekstylnego, tapicerowanego pasa oraz drewnianego guzika. Projekt bardzo przemyślany, uwzględniający detale oraz techniczne rozwiązania. Bardzo dobra forma prezentacji i konsekwencja użycia w projekcie przyjaznych i „przytulnych”, „domowych materiałów, nadają meblom lekkości, nie pozbawiając charakteru. Meble wpisują się w skandynawską estetykę, a zarazem zapraszają do osobistego kreowania i zmieniania domowej przestrzeni wypoczynku. Projekt daje wiele możliwości aranżacyjnych, a zaproponowane wykończenia kolorystyczno-materiałowe wpisują się we współczesne trendy. Projekt bardzo dobrze rokuje wdrożeniowo – po odpowiednich korektach technologicznych.”

plansza_1_A300492 plansza_2_A300492 plansza_3_A300492 plansza_4_A300492

Trzecią nagrodę i oprogramowanie Artantis Render otrzymała Dagmara Pająk – tak komentuje arch. Romuald Loegler:

„Praca pomysłem ” modularnego trapezu” trafnie odpowiada na konkursowe zadanie – stworzenie mebla inspirującego użytkownika do jego kreatywnego zastosowania, służącego kształtowaniu przestrzeni własnego mieszkania lub domu.

Pomysł umożliwia konstruowanie jego przestrzeni  i dowolne kształtowanie formy wyposażenia , zależnej od funkcjonalnych i emocjonalnych potrzeb użytkownika.

Funkcjonalność systemu „trapezowego modułu ” , charakteryzuje  prosty i łatwy w użyciu system montażu , a jego walor użytkowy dopełniają mobilne elementy wyposażenia dodatkowego.

Zaproponowany materiał – sklejka -zapewnia uniwersalność jego użycia w tworzeniu emocjonalnego klimatu  i kompozycji wnętrza .”

a b c d

Przyznano również trzy równorzędne wyróżnienia w których nagrodami rzeczowymi były dalmierze laserowe firmy Leica, dla projektu Małgorzaty Płoskońskiej skomentowanego przez Piotra Klera;

„Projektant proponuje fotel który można spinać z innymi identycznymi fotelami zestawionymi obok siebie w wielomodułową sofę. Prosta drewniana konstrukcja podstawy uzupełniona jest równie prostymi elementami tapicerowanymi siedziska, oparcia i podłokietników. Mobilne podłokietniki (unoszone do góry) w sofach wtapiają się w oparcie co pozwala uzyskać nie tylko jednopłaszczyznowe oparcie ale i siedzisko. Inspiracją do powstania mebla jak pisze projektant były polskie fotele lat 60-tych, w moim odczuciu ma także odniesienie do mebli wagonowych z tamtych lat stąd być może nazwa VAGO. Mebel może mieć zastosowanie nie tylko w salonie ale i w wyposażeniu kina domowego czy poczekalni. Projektant proponuje proste rozwiązania techniczne dotyczące łączenia modułów jak i unoszenia podłokietników, to drugie wydaje się jednak zbyt proste żeby mogło być funkcjonalne. Łączenie drewna i tapicerki w pastelowych kolorach sprawia wrażenie ciepła i przytulności jednak całość aranżacji wnętrza szczególnie beton architektoniczny na ścianach i suficie jak i dekoracyjne dodatki już tego nie wnoszą, wyglądają wręcz chłodno i surowo. Mebel estetycznie i funkcjonalnie wpisuje się w założenia konkursowe, a technologicznie dopracowany nie powinien nastręczać problemów wdrożeniowych.”

VAGO plansza1 A3 VAGO plansza2 A3

Dla projektu Wioletty Szymczyk komentowanego przez arch. Witolda Szymanika:

„Przedstawiona propozycja zestawu mebli zyskała uznanie dzięki swej prostocie. Zaletą jest brak dodatkowych elementów montażowych – zmiana układu i funkcji realizowana jest w klarowny sposób. Niestety waga elementów 9 zwłaszcza blatu leżanki/ławy może utrudnić operowanie nimi, a nawet stwarzać pewne zagrożenie. Korzystanie z ławy i stolika jako siedzisk nie zapewnia wystarczającego komfortu ze względu na brak miejsca na nogi i możliwość bolesnego kontaktu ścięgna Achillesa z krawędziami konstrukcji. Wątpliwości budzi wybór materiałów wykończeniowych, nadających meblom bardzo smutny, prawie przygnębiający wyraz. Konstrukcja mebli jest prosta i nie nastręczy żadnych problemów wykonawczych.”

07L913E2 07L913E

Oraz dla Pauliny Sobczyk którą komentuje Magdalena Kiełkiewicz:

„Praca PUFFON to projekt kolekcji multifunkcjonalnych mebli do wypoczynku, relaksu i pracy, Koncepcja zakłada że łatwo go przeistoczyć z jednej funkcji do drugiej przekładając dodając lub odejmując poszczególne elementy.

Zaprojektowany produkt w zaproponowanej kolorystyce jest pokazany w estetycznej przestrzeni współczesnego mieszkania a plansze w czytelny sposób opisują ideę.

Produkt wymagałby dopracowania w szczegółach konstrukcyjnych.  Głównym problemem mogą być  atrakcyjnie wyglądające wsporniki do poduszek  na oparcia lub sposób zapinania taśm spinających siedziska. Po za tym forma wygląda na w pełni realizowalną. I możliwą do wdrożenia.

Czytelna forma podania, ciekawie zarysowana i wyjaśniona koncepcja sugerują że autor z powodzeniem mógłby ją kontynuować szukając rozwiązań dla napotkanych problemów przy wdrożeniu takiego produktu.”

PLANSZA1 PLANSZA2 PLANSZA3 PLANSZA4